Područje zastoja : kolekcija Marinko Sudac
Katalog izložbe
Autori tekstova: Ješa Denegri, Branko Franceschi, Alberto Guglia, Tvrtko Jakovina, Feđa Vukić
2011.
Povijest broda Galeb fascinantna je priča o dvadesetom stoljeću, o njegovoj vjeri u snagu i ljepotu stroja i industrije, o heroizmu posada bez obzira na zastave pod kojima plove i bore se, o ideologijama koje se izmjenjuju u jednom te istome fizičkom okviru, o ratnom brodu koji se premeće u Brod mira, o viziji alternativnoga svjetskog poretka, o neprekidnom slijedu novih početaka, o glamuru socijalizma, o vođi. Specifični rakursi ove priče rasvijetljeni su tekstovima Alberta Guglie o inženjerijsko-navigacijskoj povijesti broda, Tvrtka Jakovine o krstarenju Galeba morima svjetske politike, Feđe Vukića o evoluciji njegovoga simboličkog značenja te analizi Ješe Denegrija o razlozima i dosezima pragmatičnih političkih stavova o području umjetničkog djelovanja na primjeru jednoga konkretnog slučaja.
Izložba Područje zastoja bavi se dekonstrukcijom nedodirljivog, mitskog broda Galeb čije palube i salone uz Maršala Tita i vrh socijalističke državne i vojne vlasti nastanjuju duhovi svjetskih državnika počevši od Winstona Churchila, grčkog kralja Pavla i kraljice Frederike, etiopskog cara Hailea Selassiea I, marokanskog kralja Hassana II, kraljice Elizabethe II, Gamala Abdela Nassera, Jawaharlal Nehrua, Ahmeda Sukarna, generala Abuda, Kwame Nkrumaha, Albert Tabnena, Habiba Bourguibae, Sirimavo Bandaranaike, U Nua, Ne Wina, Modibo Keitae, Seku Turea, arhiepiskopa Makariosa, Muammar Muhammad al-Gaddafija, Nikite Sergejeviča Hruščova, Leonida Brežnjeva, Kurta Josefa Waldheima, Nicolaea Ceaușescua, Indire Priyadarshini Gandhi i mnogih drugih, ali isto tako znanstvenika i umjetnika te međunarodnih filmskih zvijezda Richarda Bartona, Elizabeth Taylor, Sofie Loren i Kirka Douglasa. Istovremeno, izložba Područje zastoja nudi model za novu društvenu konstrukciju broda Galeb u XXI. stoljeću i, ujedno, novu paradigmu kako povijesne pozornice koje smo naslijedili i kojima smo već lucidno odredili status kulturnog dobra možemo iskoristiti kao prostor i platformu otvorenog, demokratskog dijaloga i neostrašćenog sagledavanja naše povijesti u XX. stoljeću.
Branko Franceschi
Urednik kataloga: Marinko Sudac
Kustos: Branko Franceschi
Uvodnici: Vojko Obersnel, Branko Franceschi
Eseji: Ješa Denegri, Branko Franceschi, Alberto Guglia, Tvrtko Jakovina, Feđa Vukić
Tekstovi o umjetnicima: Branko Franceschi
Lektura hrvatskih tekstova: Ivana Sor
Prijevod uvodnika i eseja na engleski: Tomislav Kuzmanović
Prijevod s talijanskog: Daria Torre
Prijevod tekstova o umjetnicima na engleski: Daria Torre, Maja Gota
Grafičko oblikovanje kataloga i pozivnice: Negra Nigoević, Marita Bonačić, Katarina Perić
Foto: Damian Nenandić
Postav: Branko Franceschi
Tehnički postav: Miljana Babić
Tisak: Printera Grupa d.d.
Izdavač: Institut za istraživanje avangarde
Za izdavača: Branko Franceschi
Zagreb, 2011
ISBN 978-953-56706-0-5
Broj stranica: 351
Jezik: hrvatski, engleski
Sponzori: Grad Rijeka, Viktor Lenac, Strabag, Jadranski pomorski servis d.d., Terminal lounge bar, Novi Spa Hotels & Resorts, Coca-Cola, Kvik print , Dioxa Rijeka, Europatrade, Cossetto
Medijski pokrovitelj: Jutarnji list
Zahvale:
Vojko Obersnel; Ivan Šarar; Nikolina Radić Štivić, Zrinka Dabelić; Plamena Šarlija; Svem Semenčić; Alberto Guglia; Dušan Milić; Jana Jelinek; Igor Franić; Tomo Čerina; Željko Matejčić; Muzej suvremene umjetnosti Zagreb; Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture RH; Lučka kapetanija Rijeka; Ministarstvo financija RH, Porezna uprava Rijeke; Ministarstvo financija RH – Carinska uprava – Carinarnica Rijeka; Ministarstvo kulture RH, Uprava za zaštitu kulturne baštine, Konzervatorski odjel u Rijeci; Brodogradilište Viktor Lenac d.d.; Lučka kapetanija Rijeka; Hrvatski registar brodova, Split; Hrvatski registar brodova, Područni ured Rijeka; Adriatica d.o.o.; Croatia osiguranje d.d. Zagreb, Služba osiguranja prijevoza i kredita, filijala Rijeka; Jadranski pomorski servis d.d., Rijeka; Luka Rijeka d.d.
Izložba Područje zastoja organizirana je u suradnji Kolekcije Marinko Sudac, Instituta za istraživanje avangarde i Grada Rijeke.